Принцип
доступності навчання.
Принцип доступності передбачає
відповідність змісту, характеру і обсягу матеріалу, який
вивчається, віковим особливостям і рівню підготовки учнів. Доступність навчання
не означає його легкості. З цим принципом в дидактиці пов'язується поступове,
згідно з пізнавальними можливостями учнів, ускладнення змісту освіти й обсягу
навчального матеріалу, яким необхідно оволодіти всім учням з кожного
навчального предмета, ступеня теоретичної складності та глибини цього
матеріалу. В 70-ті роки Л.В. Занков підкреслював, що навчання, залишаючись
доступним, повинно вимагати серйозних зусиль. Лише це призводить до розвитку
особистості.
Деякі правила доступного навчання:
1.
Від легкого до важкого, від відомого до невідомого, від простого до складного
(ЯЛ. Коменський).2.
Навчаючи, виходьте з рівня підготовки і розвитку учнів, учіть, спираючись на їх
можливості. Враховуйте життєвий досвід учнів, їх інтереси, особливості
розвитку.
3.
Доступність, переконливість, емоційність залежать від легкості викладу і мови
вчителя, тому чітко й однозначно формулюйте поняття, навчайте образно.
4.
Не зловживайте довгими монологами; тонко відчувайте, що необхідно пояснити, а що
учні зрозуміють самі.
5.
Головну увагу приділяйте управлінню пізнавальною діяльністю учнів: поганий
учитель повідомляє істину, залишаючи її недоступною для розуміння, хороший —
вчить її знаходити, роблячи доступним процес знаходження.
Немає коментарів:
Дописати коментар