Естетичне виховання дітей дошкільного віку
Сприйняття і розуміння прекрасного починається
у дитинстві. “Все прекрасне, що існує в навколишньому світі і створене людиною
для інших людей, повинно доторкнутися до серця дитини і облагородити його”, —
стверджував В. Сухомлинський.
Перші кроки у безмежному, складному і
загадковому світі дитина робить у дошкільному віці. За словами Януша Корчака,
вона прагне створити у ньому свій світ дитинства, добра і краси, своєрідний
мікрокосм реального світу. Дорослий допомагає їй знайти, відчути і зрозуміти
красу поезії, музики, живопису, а через мистецтво глибше усвідомити все, що її
оточує: природу, предмети, працю людини і її духовні надбання. Краса нерозривна
з добротою, вона облагороджує життя, надихає людину на добрі справи. Введення дитини
в світ краси і гармонії є важливим завданням естетичного виховання.
Естетичне (грец. aisthetikos — почуттєвий)
виховання — послідовне формування у дітей естетичного ставлення до життя,
розвиток сприймання і розуміння прекрасного у мистецтві, природі, взаєминах
людей, художніх потреб і здатності до художньої творчості.
Краса нерозривно пов´язана з душею людини,
її працею, поведінкою, мовою, зовнішністю. Творча душа людства, в тому числі й
українського народу, витворила справжні шедеври виховання у дитини почуття
прекрасного: від маминої колискової пісні до складних видів мистецтва, якими
може оволодіти людина протягом життя, якщо їх основа закладена у дошкільному
дитинстві.