Керівництво навчально-виховною
роботою у початкових класах загальноосвітньої школи, у сільській
малокомплектній школі, у школах-інтернатах. Організація діяльності ГПД.
Малокомплектна початкова школа - це школа без
паралельних класів, з невеликою кількістю учнів. У «Педагогічному
енциклопедичному словнику» малокомплектній називається школа, що налічує менше
15 учнів. Поява цього типу шкіл у нас обумовлено нерівномірністю розселення
людей на території країни. Раніше малокомплектні школи відкривалися тільки в
невеликих селищах, тимчасових поселеннях, містечках, але останнім часом у
зв'язку з зменшенням народжуваності та значної міграцією населення вони
з'являються навіть у великих населених пунктах. Має місце нове поєднання основної
та середньої школи з малокомплектній. Нечисленними стають вже і середні школи,
чому сприяє брак учнів і вчителів. З 5 учнів формується повноцінний клас. Для
2-3 окремий клас не відчиняють, а приєднують до іншого. Так само і з вчителями:
для 5 учнів у класі запрошується окремий педагог, але для 7 учнів у школі це
проблематично.
Тут працюють
один або два вчителя; посади бібліотекаря, завгоспа, завідувача не передбачені. Їх функції виконують
вчителі. Така школа має слабку матеріальну базу.
Плюси: Можливість дітей різного віку спілкуватися
один з одним, побудова школи по моделі сім'ї призводять до особливих відносин,
які у великій школі організувати дуже непросто, в малій вони виникають майже
автоматично. Школа з 20-30 учнями нагадує велику сім'ю. Відносини між
педагогами та учнями тут ближче і тепліше, ніж у великих колективах. Тому немає
випадків серйозного хуліганства та інших правопорушень, характерних для великих
шкіл. Кожного тут знають і люблять, всі один одному довіряють і допомагають.
Група
продовженого дня є однією із форм виховання дітей і допомагає організувати
найсприятливіші умови для їхнього відпочинку, навчання і виховання, поєднання
навчально-виховної роботи на уроках і в позаурочний час. Вона забезпечує,
враховуючи вікові особливості, їхній розумовий, моральний, естетичний,
фізичний, духовний розвиток, створює умови для організації продуктивної праці,
відкриває можливості всебічного виявлення і розвитку індивідуальних здібностей, запитів та інтересів дітей. (Нормативно-правові документи Про
організацію роботи середньої загальноосвітньої школи повного дня
і груп продовженого дня - Лист Міністерства освіти і науки Українивід
27.06.2001р. №1/9-245) .
Порядок
відкриття та комплектування груп продовженого дня
Порядок
утворення, комплектування та організації навчально-виховного процесу
групи продовженого дня
загальноосвітнього навчального закладу
незалежно від типу і форми власності
встановлює Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального
закладу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2009 р. N 1121.
Підставою для
організації роботи групи продовженого дня є:
- необхідна
кількість заяв батьків або осіб, які їх замінюють;
- необхідна
матеріально-технічна база;
-умови для
організації денного відпочинку (сну) першокласників;
- можливості
для організації харчування у залежності від тривалості перебування учнів у
групі продовженого дня;
- наказ
директора навчального закладу;
- погодження
місцевого органу управління освітою.
Немає коментарів:
Дописати коментар