пʼятниця, 30 грудня 2016 р.

Керівництво навчально-виховною роботою у початкових класах загальноосвітньої школи, у сільській малокомплектній школі, у школах-інтернатах. Організація діяльності ГПД.

Керівництво навчально-виховною роботою у початкових класах загальноосвітньої школи, у сільській малокомплектній школі, у школах-інтернатах. Організація діяльності ГПД.
Малокомплектна початкова школа - це школа без паралельних класів, з невеликою кількістю учнів. У «Педагогічному енциклопедичному словнику» малокомплектній називається школа, що налічує менше 15 учнів. Поява цього типу шкіл у нас обумовлено нерівномірністю розселення людей на території країни. Раніше малокомплектні школи відкривалися тільки в невеликих селищах, тимчасових поселеннях, містечках, але останнім часом у зв'язку з зменшенням народжуваності та значної міграцією населення вони з'являються навіть у великих населених пунктах. Має місце нове поєднання основної та середньої школи з малокомплектній. Нечисленними стають вже і середні школи, чому сприяє брак учнів і вчителів. З 5 учнів формується повноцінний клас. Для 2-3 окремий клас не відчиняють, а приєднують до іншого. Так само і з вчителями: для 5 учнів у класі запрошується окремий педагог, але для 7 учнів у школі це проблематично.

Тут працюють один або два вчителя; посади бібліотекаря, завгоспа, завідувача не передбачені. Їх функції виконують вчителі. Така школа має слабку матеріальну базу.
Плюси: Можливість дітей різного віку спілкуватися один з одним, побудова школи по моделі сім'ї призводять до особливих відносин, які у великій школі організувати дуже непросто, в малій вони виникають майже автоматично. Школа з 20-30 учнями нагадує велику сім'ю. Відносини між педагогами та учнями тут ближче і тепліше, ніж у великих колективах. Тому немає випадків серйозного хуліганства та інших правопорушень, характерних для великих шкіл. Кожного тут знають і люблять, всі один одному довіряють і допомагають.
Група продовженого дня є однією із форм виховання дітей і допомагає організувати найсприятливіші умови для їхнього відпочинку, навчання і виховання, поєднання навчально-виховної роботи на уроках і в позаурочний час. Вона забезпе­чує, враховуючи вікові особливості, їхній розумовий, мораль­ний, естетичний, фізичний, духовний розвиток, створює умови для організації продуктивної праці, відкриває можливості все­бічного виявлення і розвитку індивідуальних  здібностей, запи­тів та інтересів дітей.   (Нормативно-правові документи Про організацію роботи середньої загальноосвітньої школи  повного дня  і груп продовженого дня - Лист Міністерства освіти і науки Українивід 27.06.2001р.  №1/9-245) .
Порядок відкриття та комплектування груп продовженого дня
Порядок утворення,  комплектування  та організації навчально-виховного процесу групи продовженого  дня загальноосвітнього  навчального закладу незалежно від типу і форми  власності встановлює Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від 5 жовтня 2009 р. N 1121.
Підставою для організації роботи групи продовженого дня є:
- необхідна кількість заяв батьків або осіб, які їх замінюють;
- необхідна матеріально-технічна база;
-умови для організації денного відпочинку (сну) першокласників;
- можливості для організації харчування у залежності від тривалості перебування учнів у групі продовженого дня;
- наказ директора навчального закладу;

- погодження місцевого органу управління освітою.

Немає коментарів:

Дописати коментар