пʼятниця, 30 грудня 2016 р.

Принцип систематичності і послідовності навчання

       Принцип систематичності і послідовності навчання.
Навчання як цілеспрямований, системний і послідовний процес підпорядковане певній системі принципів, дотримання яких забезпечує його ефективність.

Принцип (від лат. principium - початок основа) – 1) першооснова, те, що лежить в основі певної сукупності фактів, теорій, науки; 2) внутрішні переконання людини, ті практичні, моральні й теоретичні засади, якими вона керується в житті, в різноманітних сферах діяльності.
Принципи навчання (дидактичні принципи) – це загальні нормативні положення, якими слід керуватися для забезпечення його ефективності.
Цей принцип вимагає чіткої структурної організації навчального матеріалу, раціонального розподілу його на окремі смислові фрагменти і поетапного засвоєння їх учнями. У навчанні слід враховувати логіку самої науки, коли розуміння одного поняття чи закономірності випливає і ґрунтується на іншому. Передбачає системність у роботі вчителя (постійну роботу над собою, опору на пройдене при вивченні нового матеріалу, розгляд нового матеріалу частинами, фіксування уваги учнів на вузлових питаннях, продумування системи уроків, здійснення внутріпредметних і між-предметних зв'язків), а також системність у роботі учнів (систематичне відвідування школи, виконання домашніх завдань, уважність на уроках, порядок у виконанні домашніх завдань, час виконання завдань, систематичне повторення навчального матеріалу).
Конкретизується в правилах:  
1. При вивченні нового матеріалу спиратися на вже засвоєнні учнями знання і розпочинати з актуалізації і систематизації вже наявних знань учнів;
2. Поступово диференціювати та конкретизувати загальні положення;
3. Розподіляти навчальний матеріал на логічно завершені фрагменти, встановлюючи порядок і методику їх опрацювання;
4. У кожній темі визначити змістові центри, головні поняття, ідеї, простежувати зв’язки між ними, структурувати матеріал уроку;
5. Розкривати зовнішні і внутрішні зв’язки між теоріями, законами і фактами, використовувати міжпредметні зв’язки;
6. Здійснювати повторення, узагальнення і систематизація навчального матеріалу з теми, окремого розділу програми і цілого курсу;

7. Рівномірно розподіляти навчальні заняття у часі та регулярно їх проводити.

Немає коментарів:

Дописати коментар