Принцип науковості
навчання
Навчання як цілеспрямований, системний і послідовний процес підпорядковане
певній системі принципів, дотримання яких забезпечує його ефективність.
Принцип (від лат. principium - початок основа) – 1) першооснова, те, що лежить в основі певної
сукупності фактів, теорій, науки; 2) внутрішні переконання людини, ті
практичні, моральні й теоретичні засади, якими вона керується в житті, в
різноманітних сферах діяльності.
Принципи навчання (дидактичні
принципи) – це
загальні нормативні положення, якими слід керуватися для забезпечення його
ефективності.
Принцип науковості є важливим принципом навчання в сучасній школі. Він вимагає, щоб зміст освіти знайомив учнів з
об'єктивними науковими фактами, поняттями, законами, теоріями всіх основних
розділів відповідної навчальному предмету галузі науки; наближався до розкриття
сучасних досягнень і перспектив розвитку в майбутньому. В основі принципу
науковості лежить ряд важливих положень: світ можна пізнавати; людські знання,
перевірені практикою, дають об'єктивну картину розвитку світу; наука в житті
людини відіграє важливу роль, що зумовлює спрямованість шкільної освіти на
засвоєння наукових знань; науковість навчання забезпечується передусім змістом
шкільної освіти, строгим дотриманням принципів його формування; науковість
навчання спричиняється реалізацією педагогами прийнятого змісту; науковість
навчання, дієвість набутих знань залежить від відповідності навчальних планів і
програм рівню соціального і науково-технічного прогресу, підкріплення набутих
знань практикою, міжпредметних зв'язків.
Деякі
правила реалізації даного принципу:
1.
Реалізуючи принцип науковості, впроваджуйте у навчання найновіші досягнення
педагогіки, психології, методики, передового педагогічного досвіду.
2.
Розкрийте логіку навчального предмета, яка забезпечує з перших кроків його
вивчення надійне підґрунтя для засвоєння нових наукових понять.
3. Систематично інформуйте своїх учнів про нові досягнення в науці,
техніці, культурі, пов'язуйте їх з системою знань, яку в них формуєте.
4. Застосовуйте найновішу наукову
термінологію, не користуйтесь старими термінами, будьте в курсі новітніх
наукових досягнень з свого предмета.
5. Розкривайте генезис наукового
знання, ембріологію істини, послідовно реалізуйте вимоги історизму в навчанні.
6. У старших класах не обходьте
спірних наукових проблем; якщо дозволяють умови, організуйте дискусію.
Немає коментарів:
Дописати коментар