Принцип свідомості та активності учнів в процесі навчання.
Цей принцип
є провідним, оскільки визначає головне спрямування пізнавальної діяльності
учнів й управління нею. Він випливає з мети і завдань національної школи, з
особливостей процесу навчання, які передбачають осмислений і творчий підхід до
опанування знань.
Свідомому засвоєнню знань сприяють: роз'яснення мети і
завдань навчального предмета, значення його для вирішення життєвих проблем, для
перспектив учня; використання у процесі навчання мислительних операцій
(аналізу, синтезу, узагальнення, індукції, дедукції); позитивні емоції; мотиви
навчання; раціональні прийоми роботи на уроці; критичний підхід у процесі
викладання матеріалу та його засвоєння; належний контроль і самоконтроль. Свідомість
у навчанні забезпечується високим рівнем активності учнів. Активізації
пізнавальної діяльності сприяють: позитивне ставлення до навчання, інтерес до
навчального матеріалу; позитивні емоції, викликані навчальною діяльністю;
тісний зв'язок навчання з життям, що актуалізує значення наукових знань;
єдність інтелектуальної та мовленнєвої діяльності учнів; взаєморозуміння між
учителем і учнями; використання на практиці засвоєного матеріалу, умінь і
навичок; систематичне повторення засвоєних знань; варіантність та диференціація
вправ; робота щодо засвоєння важкого матеріалу доступними методами;
використання знань для узагальнення інтелектуальних умінь при розв'язанні
конкретних завдань; проблемне навчання; диференціювання матеріалу відповідно до
навчальних можливостей учнів; використання сучасних технічних засобів навчання;
уміння вчителя враховувати психічний стан учнів і стадії їх психічного
розвитку.
Немає коментарів:
Дописати коментар