Форми зв’язку початкової школи з
дошкільними закладами.
Наступність між дошкільним вихованням
і шкільним навчанням дітей завжди була одною з найважливіших педагогічних
проблем.
Сьогодні технології навчання досягнули такого рівня, що будь-які знання
можна було б дати дитині, незалежно від її віку. Тому на сьогоднішній день
практичних працівників дошкільних закладів і початкової школи хвилюють не
стільки проблеми цілей і змісту навчання (чого
вчити і навіщо вчити?), скільки методів і засобів (як вчити?). На цьому виникли протиріччя між
ведучими лініями навчання і виховання дітей вказаного віку, які визначають
успішність всього подальшого гармонійного розвитку дитини і фактичної
орієнтації на штучну акселерацію, пришвидшене навчання, поспішне «оминання»
окремих стадій дитячого розвитку.
Поняття
наступності включає емоційний та комунікативний змістовні компоненти:
• емоційний
компонент сприяє урахуванню специфіки емоційної сфери особистості
дитини, забезпеченню емоційної комфортності, пріоритету позитивних емоцій,
побудові процесу навчання на оптимістичній гіпотезі;
• комунікативний компонент сприяє
урахуванню особливостей спілкування дітей старшого дошкільного й молодшого
шкільного віку, забезпеченню безпосереднього й контактного спілкування.
З метою вирішення даної проблеми пропоную такі рекомендації:
1.
Активізувати співпрацю між
педагогічними колективами дошкільних та
загальноосвітніх навчальних закладів щодо забезпечення наступності між дошкільною
установою і початковою школою,узгодженістю за Державними стандартами: Базовим
компонентом дошкільної освіти і державним стандартом освіти початкової школи.
2.
Навчання дітей старшого
дошкільного віку організувати згідно вимог Базової програми « Я у світі» та «
Впевнений старт»,уникати дублювання шкільних уроків за формами
проведення,змістом завдань,методами та прийомами навчання,способами організації
дітей.
3.
Продовжити роботу,щодо введення в
практику дошкільних навчальних закладів та загальноосвітніх шкіл загальних форм
методичної роботи (« педагогічні мости», «педагогічні діалоги», «методичні
вітальні», « творчі лабораторії» і т.д.)
4.
Укласти угоди колективу
дошкільного навчального закладу та загальноосвітніх навчальних закладів про
співпрацю та передбачити заходи,що спрямовані на впровадження варіативних форм
надання дошкільної освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар