пʼятниця, 30 грудня 2016 р.

Форми зв’язку початкової школи з дошкільними закладами

Форми зв’язку початкової школи з дошкільними закладами.
Наступність між дошкільним вихованням і шкіль­ним навчанням дітей завжди була одною з найваж­ливіших педагогічних проблем.
Сьо­годні технології навчання досягнули такого рівня, що будь-які знання можна було б дати дитині, неза­лежно від її віку. Тому на сьогоднішній день прак­тичних працівників дошкільних закладів і початко­вої школи хвилюють не стільки проблеми цілей і змісту навчання (чого вчити і навіщо вчити?), скіль­ки методів і засобів (як вчити?). На цьому виникли протиріччя між ведучими лініями навчання і вихо­вання дітей вказаного віку, які визначають успішність всього подальшого гармонійного розвит­ку дитини і фактичної орієнтації на штучну акселе­рацію, пришвидшене навчання, поспішне «оминан­ня» окремих стадій дитячого розвитку.

Поняття наступності включає емоційний та комунікативний змістовні компоненти:
• емоційний компонент сприяє урахуванню спе­цифіки емоційної сфери особистості дитини, забез­печенню емоційної комфортності, пріоритету позитивних емоцій, побудові процесу навчання на оптимістичній гіпотезі;
комунікативний компонент сприяє урахуванню особливостей спілкування дітей старшого дошкільного й молодшого шкільного віку, забезпеченню безпосереднього й контактного спілкування.

З метою вирішення даної проблеми пропоную такі рекомендації:
1.       Активізувати співпрацю між педагогічними колективами дошкільних  та загальноосвітніх навчальних закладів щодо забезпечення наступності між дошкільною установою і початковою школою,узгодженістю за Державними стандартами: Базовим компонентом дошкільної освіти і державним стандартом освіти початкової школи.
2.       Навчання дітей старшого дошкільного віку організувати згідно вимог Базової програми « Я у світі» та « Впевнений старт»,уникати дублювання шкільних уроків за формами проведення,змістом завдань,методами та прийомами навчання,способами організації дітей.
3.       Продовжити роботу,щодо введення в практику дошкільних навчальних закладів та загальноосвітніх шкіл загальних форм методичної роботи (« педагогічні мости», «педагогічні діалоги», «методичні вітальні», « творчі лабораторії» і т.д.)

4.       Укласти угоди колективу дошкільного навчального закладу та загальноосвітніх навчальних закладів про співпрацю та передбачити заходи,що спрямовані на впровадження варіативних форм надання дошкільної освіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар