середа, 21 вересня 2016 р.

Вимоги до матеріально-технічного, програмного та методичного забезпечення

Вимоги до матеріально-технічного, програмного та методичного забезпечення

Матеріально-технічне забезпечення

Обладнання навчальних кабінетів сукупністю матеріальних об’єктів, які створюють навчальне середовище і використовуються для проведення навчально-виховного процесу, передбачає дотримання санітарно-гігієнічних правил і норм, психолого-педагогічних, ергономічних, естетичних вимог і вимог безпеки життєдіяльності. Комплектація обладнання кабінетів здійснюється відповідно до нормативних документів МОН України, які регламентують склад, кількість та основні технічні характеристики відповідних засобів навчання

Обов’язковими складовими комплекту робочого місця вчителя крім персонального комп’ютера є принтер, сканер, модем. Робоче місце вчителя обладнується системою управління електроживленням навчального комп’ютеризованого комплексу, яка забезпечує його Включення (Відключення).

Програмне забезпечення

Системне програмне забезпечення , яке встановлюється на апаратних засобах КІІКТ, складають:
§  операційна система, яка повинна забезпечувати багатозадачність, роботу в мережах ЕОМ, у тому числі підтримку роботи локальної обчислювальної мережі (далі - ЛОМ), стійкість до помилкових дій некваліфікованих користувачів;
§  сукупність системних утиліт, які повинні забезпечувати адміністрування ЛОМ, функції обмеження доступу до ресурсів та їх розподілу, ведення протоколу роботи кожного користувача, спостереження за роботою і керування комп’ютерами учнів з комп’ютера вчителя;
§  програмне забезпечення доступу до глобальної інформаційної мережі з одночасним протоколюванням і фільтруванням такого доступу та забезпеченням роботи сервера ЛОМ.
До складу програмного забезпечення базових інформаційних технологій, яке встановлюється на апаратних засобах КІІКТ, входять:
§  текстові редактори загального призначення для використання у навчально-виховному процесі та для створення і тиражування дидактичних матеріалів;
§  програми, призначені для створення і опрацювання електронних таблиць, для використання у навчально-виховному процесі та для створення і тиражування дидактичних матеріалів;
§  системи управління базами даних для використання у навчально-виховному процесі та забезпечення управління навчально-виховним процесом;
§  системи для створення електронних презентацій, призначені для використання у навчально-виховному процесі та створення дидактичних матеріалів;
§  системи для оптичного розпізнавання друкованого тексту та введення його в комп’ютер для підготовки документів (тиражування);
§  системи для підтримки основних телекомунікаційних технологій: електронної пошти, роботи з факсимільними повідомленнями (документами).
До обладнання кабінету як необхідна складова повинні входити апаратно-програмні засоби для виконання обслуговування і ремонту апаратних складових обладнання кабінету, перевірки і відновлення функціонування програмних складових (спеціалізовані тестери, антивірусні програмні засоби, програми для обслуговування накопичувачів на жорстких магнітних дисках).
Програмне забезпечення навчального призначення кабінету інформатики повинно мати гриф Міністерства освіти і науки України та сертифікат відповідності. 

Навчально-методичне забезпечення

У кабінеті, додатково до матеріальних об’єктів забезпечення навчально-виховного процесу зберігаються і використовуються:
§  паспорт кабінету, оформлений і затверджений у порядку, передбаченому Державними санітарними правилами та нормами "Влаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах";
§  навчальні програми з основ інформатики і обчислювальної техніки та інших навчальних дисциплін галузі «Технологія», заняття з яких проводиться у кабінеті, відповідні підручники (навчальні посібники), предметні науково-методичні і науково-популярні журнали;
§  матеріали педагогічного досвіду, розробки уроків і позаурочних заходів;
§  інструкції до лабораторних і практичних робіт, інструкції до програмних засобів та систем програмування тощо;
§  інструкції з безпеки життєдіяльності і журнали ввідного та періодичного інструктажу з безпеки життєдіяльності (у відповідності до Правил безпеки під час навчання в кабінетах інформатики). 
З метою забезпечення збереження та ефективного використання навчально-методичних матеріалів у навчально-виховному процесі, ведеться книга обліку стану навчально-методичного забезпечення кабінету. Облік може вестись у формі електронної бази даних з обов’язковим періодичним (у міру заповнення) резервуванням на знімному носії та створенням паперових копій.
Постійно в кабінеті відповідно до положення про КІІКТ повинні демонструватися:
§  державна символіка, портрети видатних учених галузі;
§  стенд з правилами поведінки учнів у кабінеті, розкладом роботи кабінету, правилами безпеки життєдіяльності, правилами протипожежної безпеки та правилами безпеки життєдіяльності учнів як учасників дорожнього руху (правилами поведінки учнів на вулиці);
§  стенд, на якому викладено права й обов’язки учнів, структуру та склад органів самоврядування;
§  стенд або кілька плакатів, на яких подано основні етапи розвитку галузі з обов’язковим виділенням здобутків української науки і техніки.
Для створення належної робочої обстановки та як складові навчально-виховного середовища в кабінеті розміщують у вигляді плакатів і таблиць довідкові матеріали, переліки основних клавіатурних командних комбінацій тощо. Зокрема, у кабінетах, обладнаних ЛОМ, доцільно розмістити схему ЛОМ кабінету і ЛОМ навчального закладу, на яких указати електронні адреси та вміст ресурсів (електронних версій протоколів лабораторних робіт, довідкових матеріалів тощо), правила звернення до ресурсів мережі.
У секційних шафах, вітринах з навчальною метою демонструються зразки апаратних складових обчислювальних систем.

Для короткочасного експозиціювання навчально-методичних посібників та робіт учнів використовуються стенди невеликого розміру, які розміщують на бічній стіні (стінах). Демонструються матеріали до тем, що вивчаються, матеріали про вчених, новітні розробки у галузі інформаційно-комунікаційних технологій, результати експериментальної і дослідницької роботи учнів, кращі роботи учнів тощо. Матеріали експозиції змінюються новими під час переходу до вивчення нової теми 

Немає коментарів:

Дописати коментар