середа, 21 вересня 2016 р.

Програми з інформатики

Програми з інформатики

Структура програми

Кожна програма складається з
§  пояснювальної записки, яка розкриває мету та основні завдання курсу, визначає загальні вимоги до знань, умінь і навичок учнів, визначає кількість годин, передбачених на освоєння курсу;

§  тематичного планування, яке визначає кількість годин, що відводяться на вивчення кожної теми курсу (у більшості випадків учитель має право вносити незначні корективи до вивчення кількості годин на вивчення теми);
§  змісту навчального матеріалу та результатів навчальної діяльності учнів , де вказується перелік питань, які розглядаються у кожній темі, а також вимоги до знань та умінь учнів, які включають переважно три розділи: учні повинні знати, учні повинні вміти, учні повинні мати уявлення.
У попередніх програмах також пропонувалося орієнтовне поурочне планування курсу. У цьому розділі наводилися розгорнуті теми всіх уроків, тобто перелік усіх питань, які повинні розглядатися на даному уроці. Окремі типи уроків складають уроки практичні роботи та тематичні атестації. У програмі 2001 року крім того наведено критерії оцінювання навчальних досягнень учнів та перелік тем для тематичного оцінювання.

Діючі навчальні програми з інформатики

Перехід до профільної старшої школи зумовив різний розподіл годин на вивчення навчальних дисциплін для різних профілів навчання. Унаслідок цього виникла необхідність розробки відповідних навчальних програм для профільного навчання. З інформатики такий пакет програм був виданий видавництвом “Прем’єр” 2003 р. Крім навчальних програм для профільного навчання (як загальноосвітніх навчальних закладів різного профілю, так і для спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв з поглибленим вивченням інформатики), цей збірник містить програми факультативів, спецкурсів, пропедевтичних курсів і гуртків, які рекомендується ширше використовувати для поступового впровадження профільного навчання. Рішення про розподіл навчальних годин варіативної частини Типового навчального плану приймається адміністрацією навчального закладу.
На сьогодні вивчення інформатики в школі здійснюється переважно за програмами зазначеного збірника. Збірник складається з двох частин: у першій містяться програми курсу інформатики, у другій — програми спецкурсів, факультативів, пропедевтичних курсів, гуртків.
Серед програм курсу інформатики програми для вивчення інформатики в 10 – 11 класах різних профілів (універсального, філологічного та суспільно-гуманітарного, художньо-естетичного, спортивного, фізико-математичного, природничого та технологічного, а також без використання комп’ютерів), а також програми, які орієнтовані на вивчення інформатики, починаючи з основної школи (інтегрований курс “Інформатика та інформаційні технології” для 7 – 11 класів, курс «Інформатика» для 8 – 11 класів з поглибленим вивченням інформатики та спеціалізованих шкіл, програма базового курсу інформатики 7 – 9 клас).
Спецкурси, факультативи орієнтовані на учнів різних класів, переважно основної і старшої школи.

Після виходу збірнику було розроблено додаткові програми. Такі програми друкуються у періодиці (журнали «Комп’ютер у школі та сім’ї», «Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах») і рекомендуються до використання інструктивно-методичним листами Міністерства освіти і науки України.

Немає коментарів:

Дописати коментар