Програми з інформатики
Структура програми
Кожна програма складається з
§
пояснювальної записки, яка розкриває мету та основні завдання курсу, визначає загальні вимоги
до знань, умінь і навичок учнів, визначає кількість годин, передбачених на
освоєння курсу;
§
тематичного планування, яке визначає кількість годин, що відводяться на вивчення кожної теми
курсу (у більшості випадків учитель має право вносити незначні корективи до
вивчення кількості годин на вивчення теми);
§
змісту навчального матеріалу
та результатів навчальної діяльності учнів , де
вказується перелік питань, які розглядаються у кожній темі, а також вимоги до
знань та умінь учнів, які включають переважно три розділи: учні повинні знати,
учні повинні вміти, учні повинні мати уявлення.
У попередніх програмах також пропонувалося
орієнтовне поурочне планування курсу. У цьому розділі наводилися розгорнуті
теми всіх уроків, тобто перелік усіх питань, які повинні розглядатися на даному
уроці. Окремі типи уроків складають уроки практичні роботи та тематичні
атестації. У програмі 2001 року крім того наведено критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів та перелік тем для тематичного оцінювання.
Діючі
навчальні програми з інформатики
Перехід до профільної старшої школи зумовив
різний розподіл годин на вивчення навчальних дисциплін для різних профілів навчання.
Унаслідок цього виникла необхідність розробки відповідних навчальних програм
для профільного навчання. З інформатики такий пакет програм був виданий
видавництвом “Прем’єр” 2003 р. Крім навчальних програм для профільного навчання
(як загальноосвітніх навчальних закладів різного профілю, так і для спеціалізованих
шкіл, гімназій, ліцеїв з поглибленим вивченням інформатики), цей збірник
містить програми факультативів, спецкурсів, пропедевтичних курсів і гуртків,
які рекомендується ширше використовувати для поступового впровадження
профільного навчання. Рішення про розподіл навчальних годин варіативної частини
Типового навчального плану приймається адміністрацією навчального закладу.
На сьогодні вивчення інформатики в школі
здійснюється переважно за програмами зазначеного збірника. Збірник складається
з двох частин: у першій містяться програми курсу інформатики, у другій —
програми спецкурсів, факультативів, пропедевтичних курсів, гуртків.
Серед програм курсу інформатики програми для
вивчення інформатики в 10 – 11 класах різних профілів (універсального, філологічного
та суспільно-гуманітарного, художньо-естетичного, спортивного,
фізико-математичного, природничого та технологічного, а також без використання
комп’ютерів), а також програми, які орієнтовані на вивчення інформатики,
починаючи з основної школи (інтегрований курс “Інформатика та інформаційні
технології” для 7 – 11 класів, курс «Інформатика» для 8 – 11 класів з
поглибленим вивченням інформатики та спеціалізованих шкіл, програма базового
курсу інформатики 7 – 9 клас).
Спецкурси, факультативи орієнтовані на учнів
різних класів, переважно основної і старшої школи.
Після виходу збірнику було розроблено
додаткові програми. Такі програми друкуються у періодиці (журнали «Комп’ютер у
школі та сім’ї», «Інформатика та інформаційні технології в навчальних
закладах») і рекомендуються до використання інструктивно-методичним листами
Міністерства освіти і науки України.
Немає коментарів:
Дописати коментар