Змістові лінії курсу інформатики
Н.В. Морзе виділяє такі змістові лінії курсу інформатики:
1.
Поняття про інформацію та її
властивості, про інформаційні процеси.
2.
Поняття про сучасні ІКТ, їх
застосування та роль у сучасному суспільстві.
3.
Поняття про модель, моделювання як
метод пізнання, матеріальні і інформаційні моделі, основні типи інформаційних
моделей, моделювання об’єктів і процесів, моделювання знань.
4.
Поняття про алгоритм, його
властивості, засоби і методи опису алгоритмів, програми як форми подання
алгоритму для комп’ютера, основи програмування однією з мов програмування,
практичні навички роботи з комп’ютером.
5.
Поняття про архітектуру
інформаційної системи, основні елементи і принципи дії комп’ютера та телекомунікаційних
засобів.
Перша і друга група питань, що
складають загальноосвітні основи інформаційної культури, пов’язані з вивчення
поняття інформації, її видів та властивостей, різних інформаційних процесів та
сучасних ІКТ.
Поняття інформації в курсі інформатики є одним
із вихідних. Ознайомлювати з ним учнів вважається доцільним на перших уроках
курсу, що дозволить аргументовано розкрити зміст навчального предмета
інформатики, ознайомитись з його завданнями. З іншого боку, поняття
«інформація» абстрактне, досить складне і багатогранне, тому обговорювати його
на перших уроках в усій повноті навряд чи варто. Більш того, поняття інформації
є, строго кажучи, неозначуваним в рамках інформатики. Тому зміст даного поняття
буде розкриватися й уточнюватися протягом досить тривалого часового відрізку
вивчення курсу. Послідовно уточнюючи зміст поняття, слід поступово досягти
необхідного рівня науковості у сприйманні його учнями.
Сфера застосування і роль комп’ютерної техніки
у підвищенні ефективності діяльності людини повинні бути розкриті учням передусім
у процесі практичного використання комп’ютерів для розв’язування різного роду
задач в ряді навчальних предметів.
Лінія моделювання аналогічно до лінії
інформації та інформаційних процесів відноситься до базових теоретичних основ
базового курсу інформатики. Моделювання разом з алгоритмізацією відноситься до
основних методів інформатики. Поняття моделі тісно пов’язано із етапами
розв’язування прикладної задачі за допомогою комп’ютера, у той же час навички
формалізації прикладних задач мають світоглядне значення.
Четверта група
питань по суті визначає алгоритмічну культуру, знання основних елементів однієї
з мов програмування і оволодіння елементарною технологією програмування.
Оволодіння основними елементами алгоритмічної культури — пропедевтика вивчення
програмування.
Остання група питань пов’язана з вивченням
структури і принципів дії комп’ютера та телекомунікаційних засобів, функціонального
призначення основних пристроїв, що є складовими інформаційної системи. Тут виділяють
наступні компоненти:
§
структура інформаційної системи і
функції її основних пристроїв;
§
фізичні основи і принципи дії
основних складових комп’ютера та телекомунікаційних засобів.
Але другий компонент у шкільному курсі
інформатики, як правило, не розглядається через складність навчального
матеріалу для учнів. Поняття про архітектуру комп’ютера повинно знайти подальший
розвиток і конкретизацію для школярів, які в майбутньому можуть обрати
професію, пов’язану з питаннями системного програмування і конструюванням комп’ютерів.
Немає коментарів:
Дописати коментар