середа, 21 вересня 2016 р.

Змістові лінії курсу інформатики

Змістові лінії курсу інформатики

Н.В. Морзе виділяє такі змістові лінії курсу інформатики:
1.      Поняття про інформацію та її властивості, про інформаційні процеси.
2.      Поняття про сучасні ІКТ, їх застосування та роль у сучасному суспільстві.

3.      Поняття про модель, моделювання як метод пізнання, матеріальні і інформаційні моделі, основні типи інформаційних моделей, моделювання об’єктів і процесів, моделювання знань.
4.      Поняття про алгоритм, його властивості, засоби і методи опису алгоритмів, програми як форми подання алгоритму для комп’ютера, основи програмування однією з мов програмування, практичні навички роботи з комп’ютером.
5.      Поняття про архітектуру інформаційної системи, основні елементи і принципи дії комп’ютера та телекомунікаційних засобів.
Перша і друга група питань, що складають загальноосвітні основи інформаційної культури, пов’язані з вивчення поняття інформації, її видів та властивостей, різних інформаційних процесів та сучасних ІКТ.
Поняття інформації в курсі інформатики є одним із вихідних. Ознайомлювати з ним учнів вважається доцільним на перших уроках курсу, що дозволить аргументовано розкрити зміст навчального предмета інформатики, ознайомитись з його завданнями. З іншого боку, поняття «інформація» абстрактне, досить складне і багатогранне, тому обговорювати його на перших уроках в усій повноті навряд чи варто. Більш того, поняття інформації є, строго кажучи, неозначуваним в рамках інформатики. Тому зміст даного поняття буде розкриватися й уточнюватися протягом досить тривалого часового відрізку вивчення курсу. Послідовно уточнюючи зміст поняття, слід поступово досягти необхідного рівня науковості у сприйманні його учнями.
Сфера застосування і роль комп’ютерної техніки у підвищенні ефективності діяльності людини повинні бути розкриті учням передусім у процесі практичного використання комп’ютерів для розв’язування різного роду задач в ряді навчальних предметів.
Лінія моделювання аналогічно до лінії інформації та інформаційних процесів відноситься до базових теоретичних основ базового курсу інформатики. Моделювання разом з алгоритмізацією відноситься до основних методів інформатики. Поняття моделі тісно пов’язано із етапами розв’язування прикладної задачі за допомогою комп’ютера, у той же час навички формалізації прикладних задач мають світоглядне значення.
Четверта група питань по суті визначає алгоритмічну культуру, знання основних елементів однієї з мов програмування і оволодіння елементарною технологією програмування. Оволодіння основними елементами алгоритмічної культури — пропедевтика вивчення програмування.
Остання група питань пов’язана з вивченням структури і принципів дії комп’ютера та телекомунікаційних засобів, функціонального призначення основних пристроїв, що є складовими інформаційної системи. Тут виділяють наступні компоненти:
§  структура інформаційної системи і функції її основних пристроїв;
§  фізичні основи і принципи дії основних складових комп’ютера та телекомунікаційних засобів.

Але другий компонент у шкільному курсі інформатики, як правило, не розглядається через складність навчального матеріалу для учнів. Поняття про архітектуру комп’ютера повинно знайти подальший розвиток і конкретизацію для школярів, які в майбутньому можуть обрати професію, пов’язану з питаннями системного програмування і конструюванням комп’ютерів.

Немає коментарів:

Дописати коментар