середа, 21 вересня 2016 р.

Взаємозв’язок елементів методичної системи навчання інформатики

Взаємозв’язок елементів методичної системи навчання інформатики

Елементи методичної системи навчання інформатики знаходяться у специфічних відносинах, далеких від ієрархічного упорядкування згори вниз: цілі навчання — очікувані результати — зміст — методи — організаційні форми — засоби.

Оскільки предметна галузь інформатика, моделлю якої є зміст навчання інформатики, розвивається дуже швидко, то цілі навчання з провідного елемента системи (у випадку стабільного предмета) перетворюються в залежний елемент системи і поступово коригуються за змістом навчання, що є змінним і таким, що проходить критичний відбір. З іншого боку, нове бачення цілей навчання (їхня орієнтація на конкретні очікувані результати навчання, особистісні запити, багаторівневість і профілізацію) вимагає вирішення проблем змісту навчання в конкретних освітніх закладах на основі освітніх стандартів з інформатики.
При формулюванні цілей необхідно якомога детальніше описати необхідні результати навчання, виділивши системи понять, умінь, приписавши кожному компоненту вагову характеристику, що відображає його важливість на даному етапі навчання, а також розробити систему тестів для ефективного контролю управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів на всіх етапах навчання. Таким чином, рівень сформованості системи понять є одним із основних критеріїв досягнення цілей.
У навчанні інформатики оволодіння програмно-апаратним забезпеченням інформаційних технологій, які є основою засобів навчання, виступає як одна з найважливіших цілей навчання, а також необхідною умовою, що обмежує інші досяжні цілі. Тому засоби не є підлеглими щодо цілей навчання, хоча вплив цілей на добір засобів зберігається.
Вивчення змісту вимагає застосування певних засобів, у тому числі програмно-апаратних та телекомунікаційних засобів навчання інформатики. З іншого боку, часто вирішальним чинником при доборі багатьох тем шкільного курсу інформатики є підтримка цих тем наявною в школах технікою та прикладним програмним забезпеченням (обмежуюча роль наявних засобів).

Методи й організаційні форми навчання виступають у більш тісному зв’язку між собою. Крім традиційного зв’язку зі змістом освіти методи і форми навчання істотно визначаються наявними програмно-апаратними та телекомунікаційними засобами.

Немає коментарів:

Дописати коментар