середа, 21 вересня 2016 р.

Пропедевтичні курси інформатики

Пропедевтичні курси інформатики
Для початкової школи в Україні було розроблено пропедевтичні курси «Комп’ютерна азбука»,  «Сходинки до інформатики».
Впровадження курсу “Комп’ютерна азбука” у 1-х класах загальноосвітніх навчальних закладів на даний час визнане недоцільним (діти 6-річного віку психологічно не готові до сприйняття складних понять курсу і роботи з комп’ютерними засобами, а навчально-методичне та програмне забезпечення курсу не відповідає ергономічним, психологічним та фаховим вимогам).

Викладання інформатики з другого класу відбувається за експериментальною програмою “Сходинки до інформатики”. При вивченні курсу передбачено кілька напрямів навчальної та розвивальної діяльності учнів:
§  пізнавальний: засвоєння відомостей про призначення комп’ютера, можливості його використання, застосування комп’ютерних технологій, ознайомлення з інформаційними процесами тощо;
§  прикладний: формування навичок роботи з клавіатурою, запуску програм, роботи з музичним, текстовим, графічним редакторами та інші;
§  алгоритмічний: ознайомлення з поняттям алгоритму, складання алгоритмів для виконавців;
§  розвивальний: розвиток творчих здібностей, логічного мислення шляхом використання творчих завдань;
§  підтримка, корекція і пропедевтика знань, умінь і навичок з основних предметів: за допомогою різноманітних навчальних, навчально-контролюючих та пропедевтичних програм.
До викладання даного курсу вважається необхідним залучати вчителів початкових класів за умови попередньої їх підготовки з інформаційних технологій та методики викладання курсу.
Як продовження курсу «Сходинки до інформатики» у 5–6 класах може вивчатися курс «Інформатика».
Для забезпечення практичної частини уроків інформатики розроблено програмно-методичний комплекс «Сходинки до інформатики» для 2–5 класів, матеріал у якому відповідає віковим особливостям учнів, подається в доступній ігровій формі, зацікавлює дітей.
У 5–6 класах може також викладатися пропедевтичний курс “Вступ до інформатики. 5-6 класи”, програма якого розрахована на 35 годин (при збільшенні годин на практичні роботи може вивчатися 70 годин). Головною метою вивчення курсу є формування навичок учнів щодо опрацювання інформації за допомогою сучасних комп’ютерних технологій з метою їх широкого застосування для розв’язування навчальних та виховних задач (випуск шкільних газет та журналів, малювання, комп’ютерне листування, пошук інформації, участь у телекомунікаційних проектах тощо).
Для учнів 7‑х класів 12‑річної школи розроблено пропедевтичний курс «Основи інформатики, 7 клас», розрахований на вивчення протягом 35 або 70 годин. Цей навчальний курс є двонапрямленим і складається з двох змістово-процесуальних частин: комп’ютерні технологій та комп’ютерні науки, які вивчаються як незалежно одна від одної, так і взаємоузгоджено, з певним тематичним чергуванням.
Основні напрямки розгортання змісту курсу:
§  теоретичний (інформаційний): формування єдиної інформаційної частини світу, цілісного уявлення про інформацію;
§  технологічний (комп’ютерні технології): формування початкових умінь і навичок роботи на комп’ютері;
§  алгоритмічний: формування початкових навичок постановки формалізації та розв’язування найпростіших алгоритмічних задач, створення алгоритмічних моделей, знайомство з виконавцями та першим середовищем програмування;
§  дослідницький: формування творчого ставлення учнів до власної навчально-пізнавальної діяльності, уявлень про можливості використання комп’ютерів, інформаційних технологій та комп’ютерних наук у процесі вивчення інших навчальних предметів і проведенні власної пошукової та дослідницької діяльності.
Результатом опанування курсу має стати сформований базовий рівень знань учнів 7‑х класів щодо інформаційної складової, умінь і навичок застосувань комп’ютерних технологій та розробки алгоритмів, який дозволить продовжити вивчення ними навчального курсу «Основи інформатики» у 8–9 класах.
Завдання для самостійної роботи
Розгляньте наведені нижче напрями курсу інформатики. Для учнів якої допрофесійної спрямованості будуть доцільними курси запропонованих напрямів?

Назва напряму
Базові поняття
Основні завдання
Практичний
Комп’ютер
Інформаційне забезпечення
Формування уявлень про комп’ютер як універсальний інформаційний автомат, різноманітні застосування комп’ютера та комп’ютерних мереж, навички використання комп’ютера. Головне завдання — формування сукупності вмінь та навичок.
Програмістський
Алгоритм
Програма
Формування уявлень про алгоритми та методи алгоритмізації, елементи операційного стилю мислення, описування алгоритму конкретними мовами програмування.
Науково-технічний
Повідомлення
Інформація
Інформаційні процеси
Розуміння інформаційної суті світу, уміння бачити й аналізувати інформаційні процеси, будувати інформаційні моделі та досліджувати їх за допомогою комп’ютера.
Дослідницький
Ключове слово — творчість
Розвиток творчих здібностей, дослідницьких вмінь і навичок (учень спостерігає явища, процеси, висуває гіпотези, аналізує їх, робить висновки й узагальнення, синтезує нові знання, нову інформацію).

Немає коментарів:

Дописати коментар