середа, 21 вересня 2016 р.

Оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики за умов 12-бальної системи оцінювання

Оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики за умов 12-бальної системи оцінювання

На сьогодні в системі загальної середньої освіти України використовується 12-бальна система оцінювання, побудована за принципом урахування особистих досягнень учня.
При визначенні навчальних досягнень учнів аналізові підлягають:

1) характеристика відповіді учня: елементарна, фрагментарна, неповна, повна, логічна, доказова, обґрунтована, творча;
2) якість знань, правильність, повнота, осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, цілісність;
3) ступінь сформованості загальнонавчальних та предметних умінь і навичок;
4) рівень оволодіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
5) ступінь самостійності учнів у навчальній діяльності, досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми, формулювати гіпотези, розв’язувати проблеми);
6) самостійність оціночних суджень.
Вказані орієнтири покладені в основу виділених 4 рівнів навчальних досягнень учнів: початкового, середнього, достатнього, високого. У загальнодидактичному плані рівні визначаються за такими характеристиками:
Початковий — відповіді учня при відтворенні навчального матеріалу елементарні, фрагментарні, зумовлюються нечіткими, розрізненими уявленнями про предмет вивчення; уміння несформовані, рівень самостійності навчальної діяльності низький.
Середній — знання неповні, поверхові. Учень відтворює основний навчальний матеріал, але недостатньо осмислено, не вміє самостійно аналізувати, робити висновки. Здатний розв’язувати завдання за зразком. Володіє елементарними вміннями навчальної діяльності.
Достатній — характеризується знаннями істотних ознак понять, явищ, закономірностей, зв’язків між ними. Учень самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, володіє узагальненими операціями (аналізом, синтезом, абстрагуванням, узагальненням тощо), уміє робити висновки, виправляти допущені помилки. Відповідь учня повна, правильна, логічна, обґрунтована, проте без елементів власних суджень. Він здатний самостійно здійснювати основні види навчальної діяльності.
Високий — характеризується глибокими, міцними, узагальненими, системними знаннями учня з предмета, вмінням застосовувати знання творчо, його навчальна діяльність має дослідницький характер, позначена вмінням самостійно оцінювати різноманітні життєві ситуації, явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію.

Визначеним рівням відповідають розроблені критерії оцінювання навчальних досягнень учнів за 12‑бальною шкалою. Критерії побудовано таким чином, що досягнення певного рівня навчальних досягнень передбачає, що усі вказані для попередніх рівнів знань, умінь і навичок повністю опановані учнем. 

Немає коментарів:

Дописати коментар