пʼятниця, 30 грудня 2016 р.

розвиток особистості учнів початкових класів, його рушійні сили. Чинники формування особистості

розвиток особистості учнів початкових класів, його рушійні сили. Чинники формування особистості.
Головне завдання яке стоїть перед пед. наукою і практико. – це пошук ефективних шляхів впливу на розвиток особистості. Особистість - це соціальний індивід, який формується в результаті засвоєння людиною суспільних форм свідомості і поведінки. Тобто особистість формується під впливом життя в суспільстві, виховання, спілкування, взаємодії. Психологія будучи найбільш тісно пов’язана з педагогікою, серед психологічних властивостей особистості виділяє три найважливіші характеристики: 1-це стійкість її властивостей.
Попри пластичність, мінливість психічних проявів особистості їй властива відносна сталість психічного складу, що дозволяє передбачати її поведінку за тих чи інших обставинах; 2-це єдність особистості як тісний зв'язок і взаємозалежності її психічних процесів, якостей і властивостей; 3- це активність особистості, що виявляється в різноманітній діяльності, спрямованій на зміну,перетворення навколишнього світу, а також власних якостей(самовиховання). У психології існує чимало теорій які стосуються структури особистості .теорія запропонована Платоновим вигідно відрізняється серед інших тим що виділені в ній структурні компоненти проектуються на модель педагогічної теорії і практики. Платонов на основі системно-діяльнісного підходу виділяє в структурі особистості чотири підструктури: 1- підструктура спрямованості, об’єднує прагнення, бажання, інтереси , нахили, ідеали, переконання, ставлення та моральні якості особистості, її самооцінку. Спрямованість особистості не має природних задатків і відображає суспільні цінності , норми та ідеали. Формується вона шляхом виховання і є соц..зумовленою.; 2- підструктура досвіду, включає ЗУН, та звички набуті людиною. Вона формується переважно в процесі навчання, має соц..зумовлений характер.; 3- підструктура форм відображення, охоплює індивідуальні особливості психічних  процесів особистості:відчуття, сприймання, пам'ять, мислення, уяви. Розвиток цієї підструктури залежить від вроджених факторів, так і від вправляння і тренування.; 4- біологічно зумовлена підструктура: конституція тіла, властивостей темпераменту, статеві та вікові відмінності. Перші три підструктури що мають соц..зумовлений характер ірозвиваються під впливом виховання, можна умовно обєднати у дві сфери:1-мотиваційно-цінісна сфера, яка визначає вибірковість ставлень і спрямованості особистості: потреби, почуття, цінності, переконання, ідеали, риси характеру. ; 2- інструментальна сфера, визначає ефективність діяльності особистості: ЗУН, здібності, особливості пізнавальних процесів. У зв’язку з цим у педагогіці виділябть великі розділи теорію виховання і теорія навчання(дидактику). У першому розглядають завдання, принципи, форми і методи виховання мотиваційно-ціннісної , а в другому інструментальної сфер особистості.
Виділяють такі ознаки особистості як соціальної істоти: 1-розумність; 2- відповідальність; 3- свобода(прийняття самостійних рішень); 4- особиста гідність(рівень вихованості  і самооцінки); 5- індивідуальність(це сукупність зовн. І внут.особливостей людини, що формують її своєрідність від інших людей). Напрямки розвитку особистості: 1-фізичний(збільшення і розвиток м’язової , нервової систем тощо.); 2- психічні(психологічні зміни: розумовий розвиток, формування певних психічних процесів); 3 – соціальний(набуття особистісно-соціальних якостей необхідних для життя в суспільстві)

Рушійні сили розвитку це протиріччя. Основні між потребами(матеріальними і духовними) і засобами їх задоволення.

Немає коментарів:

Дописати коментар