середа, 21 вересня 2016 р.

Підготовка вчителя до уроку

Підготовка вчителя до уроку
 Система планування передбачає:
§  планування на рік або півріччя;
§  тематичне планування;
§  поурочне планування.
Відповідно до цієї системи можна виділити три етапи в підготовці до уроків:
1)     підготовка до нового навчального року;
2)     підготовка системи уроків з начальної теми;
3)     підготовка до наступного уроку.

На першому етапі в загальному плані розв’язуються такі питання: для чого, чому і як учити учнів даного класу. До початку нового навчального року вчитель детально вивчає програму, пояснюючу записку до неї, аналізує зміст шкільного підручника, складає списки літератури окремо для себе і для учнів. У відповідності з навчальним планом і програмою розробляється календарний план на півріччя чи на рік, який має наближений поділ навчального матеріалу за уроками (з указанням дат проведення уроків). Таке планування може публікуватися в методичних посібниках для вчителів або в предметних журналах і газетах. Календарний план затверджується адміністрацією школи. Учитель може вносити до календарного плану певні зміни на основі об’єктивних обставин та змін в навчальному процесі (стан успішності учнів, конкретні умови роботи класу).
На другому етапі підготовки вчителя до уроку центральне місце замає тематичне планування. У тематичному плані є можливість чітко спланувати систему уроків, повторення з метою актуалізації опорних знань і поточне повторення для закріплення вивченого раніше, передбачити використання програмного забезпечення, практичні і контрольні роботи, систему вправ, які виконуватимуться на уроці й удома. Форма тематичного плану може бути різною. Складання тематичного плану — справа серйозна і важка, вона вимагає від упорядника глибоких теоретичних знань методики і досвіду викладання інформатики. Науково обґрунтоване тематичне планування під силу колективам досвідчених учителів і методистів. Такі готові тематичні плани спрямовують творчий пошук учителя під час підготовки до конкретних уроків.
На третьому етапі учитель складає план уроку на основі тематичного плану, керуючись своїми знаннями особливостей учнів, рівня їх розвитку, загальної й інформатичної підготовки і умов проведення занять.
Підготовку до уроку доцільно починати з перегляду календарного або тематичного плану, плану або конспекту попереднього уроку, щоб з’ясувати, як виконати план попереднього уроку. Слід ще раз розглянути можливі способи розв’язування тих вправ і задач, які пропонувались учням як домашнє завдання.
Після цього необхідно уважно вивчити відповідний матеріал підручника, ознайомитися з методичними посібниками, відпрацювати матеріал на комп’ютері, продумати, які потрібно використати засоби навчання та програмне забезпечення.
Важливо правильно поставити дидактичну мету, дібрати зміст навчального матеріалу, враховуючи потреби рівневої диференціації, продумати тип уроку, його структуру, типи використання комп’ютера на уроці, дібрати доцільні методи й прийоми досягнення мети, організаційні форми, засоби навчання.
Необхідно визначитися щодо форм проведення контролю й оцінювання знань учнів, завдання для лабораторної чи практичної роботи. Обов’язково слід продумати, які записи і в який спосіб будуть розташовані на дошці, що учні писатимуть у зошитах (особливо за відсутності в учнів підручників), як одержуватимуть завдання для виконання роботи на комп’ютері, де зберігатимуться її результати, як перевірятиметься правильність такої роботи.
Також необхідно підготувати зміст домашнього завдання, передбачити час і форму подання його учням. Якщо необхідно, підготувати дидактичні матеріали або комп’ютерну презентацію, забезпечити розсилання матеріалів на робочі місця учнів.
План уроку є обов’язковим документом для вчителя, без наявності якого керівництво школи має право не допустити вчителя до проведення уроку. Уніфікованої форми планів не існує: живий, конкретний урок навряд чи можна втиснути в рамки якихось схем або готових форм.
Орієнтовний перелік відомостей, які включаються до плану уроку:
§  дата проведення уроку, предмет, клас, номер і тип уроку;
§  тема уроку;
§  триєдина мета уроку;
§  перелік наочних посібників. технічних засобів навчання, навчального обладнання, програмного забезпечення, роздаткового матеріалу тощо;
§  структура уроку, його зміст, методи навчання, орієнтовна тривалість кожного етапу уроку;
§  опис ходу уроку.
Завдання для самостійної роботи
1. Однією із форм роботи з обдарованими учнями є підготовка науково-дослідницьких робіт. Конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук та наукових товариств учнів проводяться в три етапи: перший етап — районний (міський), другий — обласний, третій — на державному рівні. Нижче наведено теми робіт деяких учнів, які брали участь у ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-творчих робіт учнів-членів МАН та НТУ. Ознайомтеся і тематикою і запропонуйте тему наукової роботи учня. Коротко охарактеризуйте зміст роботи.
Секція комп’ютерних навчальних програм
1.          Інтерактивне розв’язування діофантових рівнянь.
2.          Навчальна програма з фрактальної графіки.
3.          Графічний калькулятор.
4.          Створення комплексу програм для тематичного тестування.
5.          Удосконалення стандартної навчальної довідки.
Секція мультимедійних систем, комп’ютерної графіки, ігрових програм
1.           Мультимедійна система адміністрування і моніторингу роботи комп’ютерів у локальній мережі.
2.          Стандартні алгоритми та їх застосування прикладних програмах.
3.          Алгоритми тривимірної графіки у програмуванні ігор.
4.          Ігрова програма «Бізнесмен».
5.          Робота з тривимірною графікою на С++.
6.          Мультимедійна веб-сторінка «Дорогами бравого вояка Швейка».
Секція комп’ютерних мереж, баз та банків даних
1.          Автоматизація процесу перевірки задач з інформатики.
2.          Програма для реєстрації та обліку пацієнтів у лікарні.
3.          Довідник грошей.
4.          Автоматизована інформаційна система для забезпечення роботи шкільної бібліотеки.
5.          Шкільний журнал в комп’ютерному варіанті.
6.          Розробка Web-сайту Германївськоі гімназії.
Секція комп’ютерних програм для автоматизації наукових досліджень та розрахунків
1.          Програма «Допуски та посадки під час розробки конструкторської документації».
2.          Комп’ютерне моделювання поведінки натовпу в екстремальних умовах.
3.          Надвеликі прості числа.

4.          Розв’язання рівнянь.

Немає коментарів:

Дописати коментар