неділя, 15 грудня 2013 р.

Професійна етика працівників ВВС: поняття, значення, специфіка

Професійна етика працівників ВВС Ділове спілкування і етикет. Спілкування (комунікація ) - це спосіб буття людини в умовах взаємних відносин , взаємодії з іншими людьми. У процесі спілкування люди обмінюються інформацією - думками , ідеями та емоціями , в результаті чого між людьми встановлюється певна форма взаємин і взаємовпливу , спрямована на
досягнення певного ділового доцільного результату. Етика ділового спілкування - це сума вироблених наукою , практикою і світовим досвідом морально- етичний вимог , принципів , норм і правил , дотримання яких забезпечує взаєморозуміння і взаємна довіра суб'єктів ділового спілкування , підвищує ефективність контактів і кінцевих результатів їх спільних дій. В основі ділового спілкування лежить вирішення важливого службового питання , відповідальне конкретну справу , що стосується доль людей , матеріальних і фінансових витрат , а нерідко і правових відносин з вельми малоприємними наслідками для суб'єктів спілкування . Тому моральна сторона позицій , рішення і соціального результату спілкування відіграє величезну роль. Крім того , коли йдеться про керівника , етичне зміст спілкування прямо впливає на моральні погляди підлеглих і , отже , на якість їх службової діяльності . Тому знання і володіння етикою ділового спілкування є показником професійної культури співробітника правоохоронних органів , ступеня його відповідності сучасним вимогам. Обмін інформацією формує певну психологічну установку у суб'єкта спілкування.

Ділове спілкування і етикет.

Спілкування (комунікація ) - це спосіб буття людини в умовах взаємних відносин , взаємодії з іншими людьми. У процесі спілкування люди обмінюються інформацією - думками , ідеями та емоціями , в результаті чого між людьми встановлюється певна форма взаємин і взаємовпливу , спрямована на досягнення певного ділового доцільного результату. Етика ділового спілкування - це сума вироблених наукою , практикою і світовим досвідом морально- етичний вимог , принципів , норм і правил , дотримання яких забезпечує взаєморозуміння і взаємна довіра суб'єктів ділового спілкування , підвищує ефективність контактів і кінцевих результатів їх спільних дій.

Професійний такт.

Професійний такт - це прояв по відношенню до інших стриманості , передбачливості і пристойності при спілкуванні . Такт передбачає дбайливе , уважне ставлення до особистості співрозмовника , який виключає можливість зачепити якісь його "хворі струни " . Це вміння тактовно , коректно обійти по можливості питання, що можуть викликати незручність у оточуючих. Це вміння щось сказати або зробити речі , без непотрібних " перегинів " , настирливості і безцеремонності . Прояв безтактності - безпомилкове свідчення відсутності культури , показник грубості і невихованості . Важливо постійно пам'ятати , що дотримання етикету і прояв такту - це не просто обов'язковий елемент спілкування , але невід'ємна складова частина духовної культури особистості , тим більше особистості керівника - неодмінна умова позитивних результатів ділового спілкування і авторитету правоохоронних органів в цілому. Ділове спілкування співробітників правоохоронних органів як між собою , в службових колективах , так і з громадянами може відбуватися в умовах різних ситуацій і приймати різноманітні форми.

Етика ділових бесід , зустрічей , переговорів.

Результати професійної діяльності співробітників правоохоронних органів багато в чому залежать від особистих зустрічей , бесід , нарад. Етичні вимоги до їх проведення є тією необхідною умовою , яке дозволяє знайти правильне рішення , згладжувати гострі кути і з гідністю виходити зі скрутних або неприємні ситуацій . Правильно проведена бесіда є найбільш сприятливою і нерідко єдиною можливістю переконати співрозмовника в обгрунтованості вашої позиції , змусити його прийняти ваше рішення і умови.

Прийом населення.

Прийом громадян відповідальними співробітниками органів , підрозділів , установ і навчальних закладів є одним з головних факторів, що сприяють пропаганді діяльності співробітників правоохоронних органів і зміцнення їх зв'язку з населенням. Для реалізації цієї установки необхідно попередньо провести роботу з доведення до населення через засоби масової інформації дні і години прийому із зазначенням , яке конкретне керівна особа приймає відвідувачів . Крім того , безпосередньо в підрозділі на видному місці вивішується інформація для відвідувачів , в якій даються графіки прийому відвідувачів з конкретним зазначенням, які керівники відділів та служб ведуть прийом , до яких відвідувач може звернутися для прийняття рішення по його питанню . У черговій частині або у секретаря , помічника заводиться спеціальний журнал , в якому записуються прізвище , ім'я та по батькові , адреса , телефон і питання , з яким заявник звертається до того чи іншій посадовій особі.

Спілкування в службовому колективі .

Службові відносини впливають на настрій людей , створюють той моральний мікроклімат , без якого неможливе існування колективу . Нормальні службові відносини формуються на основі двох основних вимог : відповідальність за справу і повагу до колег . Відповідальність передбачає чесне та обов'язкове ставлення до свого слова і справи. Необов'язковий людина , базіка приносить шкоду не тільки своїм особистим поведінкою , а й створює навколо себе атмосферу безвідповідальності , недисциплінованості . Ділова обстановка в чималій мірі залежить і від поваги до колег , вміння на чомусь наполягти , а в чомусь і поступитися , здатності розрядити конфліктну ситуацію. Повага до колег неабиякою мірою проявляється в умінні враховувати їх інтереси , проявляти турботу , робити невеликі , але приємні послуги .

Проведення ділових нарад.

Існує кілька правил , які зобов'язаний пам'ятати керівник , що збирається провести нараду :

- Нарада має бути гранично коротким : затягнуте нараду викликає у його учасників втрату інтересу до питань, що розглядаються і " відторгнення " навіть тієї інформації , яка до цього викликала інтерес ;

- На нараду слід запрошувати тільки тих співробітників , які дійсно необхідні , тобто тих , які повинні дійсно реалізувати отриману тут інформацію і тих , думки яких необхідні для прийняття рішення;

- Нарада має проводитися тільки тоді , коли воно дійсно необхідно , коли інший шлях вироблення певних рішень буде більш тривалий і менш результативним ; зайво часте проведення нарад говорить про слабкість керівництва або про його адміністративної боягузтва , а також про марною розтраті службового часу співробітників.

Немає коментарів:

Дописати коментар