Моральне виховання дітей дошкільного віку
На всіх етапах розвитку суспільства мораль,
як і право, політика, традиції, звичаї, табу, є важливим регулятором людської
поведінки, людських відносин, а моральність (моральна практика) — одним із
критеріїв оцінки чеснот людини.
Мораль (лат. moralis — моральний, від mos
(moris) — звичай, воля, закон, властивість) — система поглядів, уявлень, норм,
оцінок, які регулюють поведінку людей; форма суспільної свідомості.
Поєднуючи в собі моральну свідомість,
моральну практику, моральні відносини, мораль як складний феномен реалізується
у реальному бутті людини, її повсякденній взаємодії з соціумом, з природою,
аналітичному баченні себе, своїх помислів і дій. Щодо цього однаково важливі й
усвідомлення норм і принципів загальнолюдської моралі та моралі середовища, в
якому живе людина, і дотримання їх у повсякденній практиці, і послуговування
ними в оцінці реалій суспільного буття, людських учинків, у тому числі своїх.
Такі якості не передаються генетично, вони формуються в процесі соціалізації
людини під впливом багатьох соціальних інститутів, передусім у процесі
виховання і самовиховання.
Немає коментарів:
Дописати коментар