пʼятниця, 30 грудня 2016 р.

мета і завдання освіти та виховання. Поняття і значення мети виховання у педагогіці. Мета виховання у документах суверенної України

Мета і завдання освіти та виховання. Поняття і значення мети виховання у педагогіці. Мета виховання у документах суверенної України
Загальна мета виховання формулюється у світлі пріоритету зага¬льнолюдських цінностей: «Метою освіти в Україні є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання ви¬соких моральних якостей, формування громадянина, готового до свідомого суспільного вибору, збагачення_на_цій_основі_інтелектуального,_творчого,_культурного_потенціалу_народу».

Мета виховання визначає напрям педагогічного процесу в усіх його складових та елементах. Вона зумовлює його зміст, методи та форми На визначення мети виховання впливають різні фактори: по-перше, нормативні державні настанови; по-друге, існуючі в суспіль¬стві в цілому, а також в окремих його групах уявлення про ідеал вихованої людини (маються на увазі певні культурно-історичні, етичні та релігійні традиції, соціальне «замовлення» тощо); по-третє, власні уявлення педагогів про те, які якості й властивості слід формувати у вихованців. Найважливішою ланкою реалізації загальної мети виховання є освіта. Освіта — це соціальний інститут, покликаний відтворювати культуру шляхом постійної передачі соціально значимого досвіду попередніх поколінь наступним. Освіта є складною системою. Вона характеризується метою виховання, змістом, структуральними навчальними планами і програмами, які успадковують попередні рівні освіти та прогнозують наступні.В цілому, перед освітою стоять такі завдання:
Ø озброювати знаннями у сфері науки, культури, мистецтва, практичної діяльності;
Ø формувати пізнавальні інтереси;
Ø формувати світогляд;
Ø розвивати пізнавальну активність, творчі сили і здібності;
Ø розвивати духовність особистості;
Ø сприяти вихованню високих моральних якостей, естетичної культури;
Ø розвивати фізично, готувати до активної участі в усіх сферах суспільного життя

Системоутворюючим компонентом освітньої системи є мета, тобто відповідь на питання: яку людину вимагає та чекає суспільство на даному етапі його історичного розвитку. Розгляд освіти як процесу передбачає розмежування двох його сторін — діяльності педагога і діяльності вихованця. З боку педагога освітній процес є єдністю навчання і виховання, з боку учня -— засвоєнням знань, практичних дій, виконанням навчальних дослідницько-перетворюючих, пізнавальних завдань, а також особистісних та комунікативних тренінгів. Освіта як процес не припиняється до кінця свідомого життя людини. Вона безперервно видозмінюється за цілями, змістом, формами, методами. Отже, освіта як суспільно організований, нормований і цілісний процес засвоєння культури є, насамперед, процесом виховально-освітнім. Саме тому він покликаний реалізувати мету виховання, визначену сучасним українським суспільством. Одним із основних засобів реалізації мети виховання є зміст освіти. 

Немає коментарів:

Дописати коментар