Навчальні плани та навчальні програми для
початкових класів загальноосвітньої школи. Вимоги до них, принципи побудови
Основні
джерела змісту освіти: навчальний план, навчальна програма, підручники. Зміст
освіти для всіх типів навчальних закладів відображений у навчальних планах,
програмах, підручниках і навчальних посібниках. Навчальний план — документ, що
визначає набір навчальних предметів, які вивчають у закладі освіти, їх
розподіл, тижневу й річну кількість годин, відведених на кожний навчальний
предмет, структуру навчального року. Планування реалізує принципи послідовності
і безпреривності.
Вимоги до планування
1- конкретність , реальність, і помірна насиченість; 2 –
оптимальне співвідношення вербально-сугестивних і практично діяльних форм
роботи з дітьми; 3 – врахування індивідуальних запитів дітей і стану
колективних взаємовідносин;.
Види планів 1.за змістом(комплексний за всіма
напрямами виховання; тематичний за одним напрямком чи видом діяльності;
предметний- наприклад план читацької конференції); 2. За часом (перспективний
або довгостроковий «на рік і більше – дальня перспектива» ; етапний план-
середня перспектива; поточний план – ближня; оперативний- 1 день). Структура
плану: аналіз вихованості учнів класу; завдання виховної роботи на новий
навчальний рік; робота з учнями; робота з сімєю; взаємодія з шкільним
колективом;.
Навчальна програма-це державний документ в якому
визначено обсяг і зміст ЗУН з даного навчального предмету, вказано зміст
окремих розділів і тем. Вони можуть бути
побудовані різними способами: 1- лінійний(при такому способі навчальний
матеріал розподілений систематично і поступово з поступовим ускладненням при чому навчальний
матеріал викладається на основі уже вивченого), дає значну економію, однак він
ширше застосовується при побудові навчальних програм середніх і старших класів.
2 – концентричний (одні й ті самі розділи програми вивчаються повторно на
різних ступенях навчання, їх зміст поглиблюється, розширюється), недолік-
уповільнення шкільного класу навчання, він не є економічним.; 3 – змішаний; 4
–спіральний.
Структура навчальної програми: 1.пояснювальна записка; 2.опис
змісту діяльності за розділами чи темами; 3.загальні чи основні вимоги до ЗУ
учнів на кінець навчального року.
Немає коментарів:
Дописати коментар