пʼятниця, 30 грудня 2016 р.

Навчальні плани та навчальні програми для початкових класів загальноосвітньої школи. Вимоги до них, принципи побудови

Навчальні плани та навчальні програми для початкових класів загальноосвітньої школи. Вимоги до них, принципи побудови
Основні джерела змісту освіти: навчальний план, навчальна програма, підручники. Зміст освіти для всіх типів навчальних закладів відображений у навчальних планах, програмах, підручниках і навчальних посібниках. Навчальний план — документ, що визначає набір навчальних предметів, які вивчають у закладі освіти, їх розподіл, тижневу й річну кількість годин, відведених на кожний навчальний предмет, структуру навчального року. Планування реалізує принципи послідовності і безпреривності.
Вимоги до планування

1- конкретність , реальність, і помірна насиченість; 2 – оптимальне співвідношення вербально-сугестивних і практично діяльних форм роботи з дітьми; 3 – врахування індивідуальних запитів дітей і стану колективних взаємовідносин;.
 Види планів 1.за змістом(комплексний за всіма напрямами виховання; тематичний за одним напрямком чи видом діяльності; предметний- наприклад план читацької конференції); 2. За часом (перспективний або довгостроковий «на рік і більше – дальня перспектива» ; етапний план- середня перспектива; поточний план – ближня; оперативний- 1 день). Структура плану: аналіз вихованості учнів класу; завдання виховної роботи на новий навчальний рік; робота з учнями; робота з сімєю; взаємодія з шкільним колективом;.
Навчальна програма-це державний документ в якому визначено обсяг і зміст ЗУН з даного навчального предмету, вказано зміст окремих розділів і тем. Вони можуть бути побудовані різними способами: 1- лінійний(при такому способі навчальний матеріал розподілений систематично і поступово з  поступовим ускладненням при чому навчальний матеріал викладається на основі уже вивченого), дає значну економію, однак він ширше застосовується при побудові навчальних програм середніх і старших класів. 2 – концентричний (одні й ті самі розділи програми вивчаються повторно на різних ступенях навчання, їх зміст поглиблюється, розширюється), недолік- уповільнення шкільного класу навчання, він не є економічним.; 3 – змішаний; 4 –спіральний.

Структура навчальної програми: 1.пояснювальна записка; 2.опис змісту діяльності за розділами чи темами; 3.загальні чи основні вимоги до ЗУ учнів на кінець навчального року.

Немає коментарів:

Дописати коментар